'

Otvorena izložba francuskog slikara Anrija Tuluz-Lotreka

LOKALNE VESTI
Autor: Hit2
Izvor: Hit radio
Sre, 17.10.2018
0

U Galeriji savremene umetnosti povodom Dana oslobođenja Požarevca u organizaciji Grada Požarevca, Narodnog muzeja i galerije STUARTS iz Novog Sada u utorak 16. oktobra otvorena je izložba litografija i plakata naslovnih stranica pariskih žurnala poznatog francuskog slikara Anrija Tuluz-Lotreka.



Izložbu čine originalne litografije i naslovne stranice pariskih žurnala (humoristički časopis Le Rire i literarni La Revue Blanche).
Prisutne goste u ime Narodnog muzeja u  Požarevcu pozdravila je Marina Radosavljević, kustos, istoričar umetnosti koja je kazala da od kada je Galerija savremene umetnosti otvorena, 2011. godine,  nasi sugradjani su imali priliku da se upoznaju, pored domaćih autora, i sa japanskim grafikama, sibirskom primenjenom umetnošću, fotografijama kineskih običaja, sa Pikasovim, a sada i sa grafikama Anrija Tuluz-Lotreka. Ovu izložbu čini 25 dela litografija i ilustracija iz pariskih revija. Vlasnik kolekcije je galerija STUARTS iz Novog Sada. Iako period života i rada Tuluz-Lotreka hronološki pripada i impresionizmu i postimpresionizmu, on je ipak samosvojna pojava u francuskoj umetnosti druge polovine 19. veka.  U ostavštini od nekoliko hiljada crteža, sedamsto slika i stotinak litografija i akvarela, oseća se umetnikova povezanost sa Parizom u koji se preselio iz rodnog Albija.  Lotrekova bliskost sa običnim ljudima i poznavanje dekadentnog života u pariskim bordelima s kraja devetnaestog veka, dešavanja iza kabaretske i cirkuske pozornice, njegovi empirijski portreti zabavljačkog miljea bez osude i kritike, postali su obeležje njegovog, toplinom obojenog, stvaralaštva. Kod Tuluz-Lotreka, granica između privatnog i javnog života se gubi, a želja da otpadnike društva prikaže bićima vrednim poštovanja preovladava....


Slikarski uzori Tuluz-Lotreka su različiti. Nedodirnut impresionizmom i pejzažom, on se vodio sopstvenim porivima i interesovanjima koji su u sebi nosili odlike baroka, naturalizma, japanskih drvoreza u boji, slikarstva Edgara Degaa, Pola Gogena i ranog ekspresionizma. Nekoliko godina po dolasku u Pariz, Lotrek se okreće litografiji u boji koju će usavršiti i zahvaljujući kojoj nastaje njegova čuvena serija ženskih portreta „One” (1896). Bio je najveći majstor plakata i smatra se ocem plakata. Postavlja se pitanje zašto je dobro priređivati ovakve izložbe jednoj zajednici – zato što ovakve izložbe treba da nas podsete da umetnost i život ne poznaju granice, i da uvažavanje vlastite tradicije ne vodi ka otporu i neprihvatanju različitosti, već vodi ka otvaranju i shvatanju drugih i drugačijih kultura.


Potom se prisutnim posetiocima obratio Mihajlo Nestorović, vlasnik galerije STUARTS iz Novog Sada koji se zahvalio na dobroj organizaciji i najavio da će sledeće godine  Požarevljani možda biti u prilici da vide i dela Endi Vorhola.
Izložbu je otvorio dr Gordan Bojković, direktor Narodnog muzeja u Požarevcu koji je rekao da je ova izložba sastavni deo programa povodom obeležavanja Dana oslobođenja Požarevca i istakao značaj umetnosti i održavanja ovakvih  kulturnih manifestacija.
Muzički ansambl „Novi zvučni talas“ je svojim izvođenjem upotpunio otvaranje izložbe. Izložba je otvorena do 29. oktobra, ulaz je slobodan.

Vaši komentari
Ostavite komentar