'

Železnica Srbije: Velike vrućine krive koloseke i prave probleme u naponu

LOKALNE VESTI
Autor: Hit 1
Izvor: Blic
Pet, 11.08.2017
0

Visoka spoljna temperatura pravi probleme na kolosecima i naponu za vozove, a mobilne ekipe Infrastrukture Železnica Srbije otklanjaju kvarove u roku od dva ili tri sata, tako da nema dužih prekida železničkog saobraćaja, rečeno je Tanjugu u tom preduzeću.


Menadžer za saobraćaj, održavanje i pristup železničkoj infrastrukturi u Infrastrukturi Železnica Srbije Zoran Dinčić je rekao da se tzv. sunčane krivine javljaju na prugama koje još nisu remontovane, kao i da se u periodu najvećih vrućina, od 31. jula do 7. avgusta, desila 31 deformacija koloseka.

Objasnio je da su takvi problemi uobičajeni u letnjem periodu kad je temepratura oko 40 i više stepeni, s obzirom na to da je u samoj šini 25 stepeni više odnosno 65 stepeni, zbog čega dolazi do dilatacije odnosno proširenja koja izazivaju "sunčane krivine".

U istom periodu zabeleženi su i problemi s kontaktnom mrežom i naponom zbog čega je bilo obustava saobraćaja.

- Nakon sanacije kvarova uvodi sporija vožanja, ali neretko i redovne brzine - objasnio je Dinčić dodajući da se sunčane krivine obično javljaju u popodnevnim časovima kada je temperatura najviša.

On je dodao da danas još nije bilo takvih slučajeva, ali da je bilo problema sa naponom između Novog Sada i Subotice, kao i Kraljeva i Požege, što je sanirano.

- Problem nastaje naročito na delovima pruga koje nisu remontovane. Pruge koje su remontovane u periodu od decembra 2014, kao i pre toga, nisu imale nikakvih problema sa sučnanim krivinama - rekao je Dinčić.

Dinčić kaže nije bilo nikakvih problema ni na prugama koje su do sada remontovane u okviru ruskog kredita: Beograd - Pančevo, tri severne deonice Sopot Kosmajski - Kovacevac, Mala Krsna - Velika Plana i Ruma - Golubinci, kao i tri južne deonice Vinarce - Đorđevo, Bujanovac-Bukarevac i Vranjska Banja - Ristovac.

Rekao je da problemi nastaju na onim prugama na kojima će biti obavljen remont u narednom periodu i to su uglavnom regionalne, ali i magistralne pruge.

- Tako da je veliki problem na delu oko barske pruge i na delovima oko Kraljeva - dodao je Dinčić.

Prosečni period remonta na našim prugama je 43,5 godina, od toga 34 na magistralnim prugama, na regionalnim 59, a mreža je stara 45 godina.

Ističe da će u narednom periodu biti obavljeni ozbiljni radovi na železnici i da se od ove godine po prvi put planiraju velika sredstva, 1,6 milijardi dinara za održavanje.

- Takođe, do 2022. planirano je ulaganje od četiri miliajarde evra, od čega će dve milijarde biti za remont od Beograd do granice sa Mađarskom u okviru projekta za izgrađu pruge Beograd - Budimpešta za do 200 km na satm, gde će radovi početi krajem novembra - naveo je Dinčić.

Vaši komentari
Ostavite komentar