'

Klizanje je dobro za kosti

ZDRAVLJE
Autor: Hit 1
Izvor: B92
Sre, 25.01.2017
0

Kretanje po ledu uz muziku i igru utiče na pravilno držanje tela i gracioznost pokreta.


Klizanje na ledu je veština koju svi lako mogu da nauče, ali je najbolje kada se zavoli još u detinjstvu. Smatra se da prve korake na ledu deca mogu da naprave sa dve ili tri godine, a već sa četiri godine spremni su za školu klizanja, mada nije kasno ni ako počnu sa sedam ili osam godina. Koliko vremena će im biti potrebno da nauče stabilno da stoje na klizaljkama zavisi od spretnosti i prethodnog iskustva sa sličnim sportskim rekvizitima - rolšuama ili rolerima. 

Osim dobre zabave, kretanjem po zaleđenoj ploči tokom pola sata utrošićete oko 200 kalorija, ali će se, takođe, učvrstiti noge, zadnjica i ojačati trbušni mišići. Prednost klizanja je što uz muziku i ples utiče na pravilno držanje tela i gracioznost pokreta. 

Osim toga, klizanje je odlična fizička aktivnost jer: 

* poboljšava ravnotežu i koordinaciju pokreta, 

* utiče na potrošnju kalorija, 

* razvija aerobnu sposobnost, 

* ojačava mišiće butina i zadnje lože. 

Istraživanja su pokazala da klizanje doprinosi većoj gustini kostiju. Jedno istraživanje pokazalo je da je nakon 30 meseci profesionalnog treninga hokeja na ledu, izmerena gustina kostiju kod klizača bila znatno povećana u celom telo, a naročito u kukovima i kičmi. 

Početnici u ovom sportu trebalo bi prvo da nauče kako da padnu, da bi se izbegle eventualne povrede. Najbolje je da se pada ustranu, a glavu treba saviti prema grudima. Ako prilikom gubitka ravnoteže "poletite" unapred, pokušajte da imitirate "ribicu" - kližite se po ledu na stomaku, a ruke ispružite ispred glave, kako bi vas dodatno zaštitile od povrede. 

IGRE NA LEDU 

KADA savladate osnovno kretanje na ledu, možete malo da se opustite i da se zabavite: 

GARAŽA 

SVAKI klizač treba da nacrta krug prečnika 50 centimetara. U ritmu muzike opušteno se krećite po ledu a kada se oglasi dogovoreni znak pokušajte što pre da se parkirate u svojoj garaži. 

OPONAŠANJE 

JEDAN klizač je ispred drugih i izvodi pokrete koje ostali treba da oponašaju. Dozvoljeni su različiti pokreti rukama i telom: skokovi, čučnjevi, okreti, savijanje u struku, dodirivanje leda rukom i slično.

Vaši komentari
Ostavite komentar