'

Više od 2.400 novih đaka u dualnom obrazovanju

LOKALNE VESTI
Autor: Hit2
Izvor: Srbija Danas
Sub, 25.07.2020
0

Učenje kroz rad nova generacija učenika obavljaće u 328 kompanija širom Srbije.



Obrazovanje po dualnom modelu bilo je atraktivno među učenicima i njihovim roditeljima i ove godine, što potvrđuje i više od 2.400 budućih srednjoškolaca koji su se u školskoj 2020/21. opredeli za učenje i razvoj veština kroz rad u kompanijama.
Pri upisu učenicima je bilo na raspolaganju 47 obrazovnih profila u 74 srednje škole u Srbiji, a na inicijativu privrede, u novoj školskoj godini uvedeno je 10 novih - aviomehatroničar, plastičar,  gumarski tehničar, tehničar za oblikovanje nameštaja i enterijera,  modelar odeće,  mehaničar tekstilnih mašina, monter telekomunikacionih mreža, poljoprivredni tehničar, vinogradar-vinar i prehrambeni tehničar.
Učenje kroz rad nova generacija učenika obavljaće u 328 kompanija širom Srbije. Kada se ovim podacima dodaju i oni iz prethodnih godina, dolazi se do cifre od oko 900 kompanija u kojima se razvija dualni model obrazovanja i obuhvata oko 6.900 učenika, ističe Mirjana Kovačević, rukovodilac Centra za edukaciju, dualno obrazovanje i obrazovne politike PKS.
-Privredna komora Srbije podržava razvoj dualnog obrazovanja jer ovaj vid edukacije omogućava đacima da steknu obrazovanje primenljivo u praksi, a kompanijama da školuju i zadrže kvalitetne mlade kadrove - rekla je Kovačević.
Dodaje da su veoma pozitivna iskustva učenika koji su se školovali za neki od dualnih profila, a kao najvažnije prednosti ovog načina obrazovanja, učenici ističu mogućnost da ono što uče u teoriji vrlo brzo provere u praksi.
-Đaci i roditelji mogli su se uveriti u to da proizvodno zanimanje ne znači težak fizički rad, već zahteva veliku koncentraciju na radnom mestu i odgovornost, jer se radi na najsavremenijim mašinama. Učenici ističu da su se brzo privikli na industrijsku kulturu, stekli radne navike, kao i samopouzdanje - navela je Kovačević.
Detaljnije pročitajte OVDE.

Vaši komentari
Ostavite komentar